Leverans- och betalningsvillkor
LEVERANS och BETALNINGSVILLKOR
Vi erbjuder följande betalsätt:
Klarna Checkout
Klarna Checkout -Gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med VISA eller MASTERCARD eller banköverföring. Allt är lika säkert. Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Klarna Faktura
När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att vi skickat varorna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
ORDERBEKRÄFTELSE
När du genomför ett köp skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postsadress som du angivit vid beställningen. Har det inte kommit någon orderbekräftelse efter några minuter så kontakta oss. Ibland kan det hända att mailet hamnat i skräppostmappen. Kontrollera gärna orderbekräftelsen en extra gång så att allt stämmer. Svara på mailet du får om du behöver ändra på något. Om du vill avboka din beställning ska du kontakta kundservice snarast. Vi kan endast avboka eller ändra i din beställning om den inte har bokats för leverans eller redan skickats.
Leveranstid
Din order behandlas inom 1-2 dagar och leveranstiden inom Sverige är 2-5 dagar. Så snart din order är skickad från oss så kommer du att få ett mail med sändningID för att själv kunna följa din sändning och avisering via appen "Mina Paket". Vissa leveransalternativ kan vara begränsade på grund av lokala begränsningar. Förseningar i leveranser kan inträffa.
Vi skickar leveranser varje arbetsdag. Under högsäsong kan vissa förseningar uppstå, och vi reserverar oss mot att slutförsäljning kan ske, att en vara kan utgå ur sortimentet, eller fördröjning sker av varuleveranser till vårt lager samt annan orsak som tillfälligt kan försena leverans.
Frakt OBS! Höga drivmedelspriser påverkar även våra fraktkostnader
Fraktfritt på vissa varor till exempel mössor och tillbehör till stavar. Vissa varor kan även skickas med Postnord direkt hem till brevlådan. Övriga varor debiteras frakt från 49:- och skickas via DHL Servicepoint eller Postnord. Varor som skickas med DHL går i regel* till närmaste Servicepoint där du kan hämta ut beställningen så snart avisering sker. Avisering sker via SMS eller via mail. Paketet ligger maximalt 12-14 dagar därefter går den i retur. *) DHL väljer vilken servicepoint som ligger nära din adress men om det är hög beläggning hos ditt ombud väljer man det näst bästa ombudet.
Ej uthämtade paket
Ej uthämtade paket som går i retur till oss debiterar vi beställaren 350 kr för vår hantering av returvaran.
Ladda gärna ner appen "Mina Paket" så kan du enkelt spåra dina paket, få löpande information och aviseringar om var ditt paket är och när det finns att hämta. Registrera både mobilnr och mail adress så missar du ingen avisering.
För Apple App Store: https://app.minapaket.com
För Google Play: https://app.minapaket.com
Skador på paket
Det är alltid transportörens ansvar att leverera paketet utan skada. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören eller dess ombud (serviceponint) och göra en skadeanmälan samt meddela oss. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du har öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan samt meddela oss
Reservation
Vi reserverar oss för att ändringar kan ske i sortimentet och varor kan plockas bort ur sortimentet innan ett köp gått igenom. I sådana fall återbetalar vi beloppet eller erbjuder en likvärdig produkt, vilket du som beställare väljer. Vi reserverar oss mot felaktigheter/felskrivning gällande innehållet i e-handelsbutiken.